V okviru projekta SIMARINE-NATURA smo v preteklem šolskem letu začeli z izobraževanjem osnovnošolcev in srednješolcev o morskem ekosistemu, še posebej pa smo se posvetili sredozemskemu vranjeku.
Izobraževanje je potekalo v dveh delih, predavanju v učilnici je sledilo opazovanje na terenu. Obiskali smo območja slovenske obale, kjer lahko opazujemo skupinska prenočišča sredozemskih vranjekov na bojah školjčišč – Strunjanski zaliv (prenočišče Strunjan), Piranski zaliv (prenočišče Sečovlje) in Zaliv svetega Jerneja (prenočišče Debeli rtič). Opazovali smo vranjeke, ki so zapuščali prenočišča in se odpravljali na lov na odprto morje, osebke, ki so na bojah školjčišč počivali pred ali po prehranjevanju, videvali pa smo tudi osebke, ki so lovili ribe tik ob obali. Udeleženci so tako v živo spoznavali glavne značilnosti vranjekov: skupinsko prenočevanje, plenilsko vedenje, način letenja in potapljanja ter sušenje peruti …
Sledilo je opazovanje in vzorčenje drugih organizmov v obrežnem in bibavičnem pasu. Bili smo pozorni tudi na okoljske dejavnike kot so plimovanje, temperatura morja in zraka, vetrovnost, valovanje … Nabrane in ujete morske organizme smo si natančno ogledali, povedali nekaj o njihovih značilnostih, nato pa jih žive izpustili nazaj v morje.
Pozorno smo opazovali tudi človekov vpliv obalo in morje. Nekaj več besed smo namenili problematiki onesnaževanja in njegovim negativnim posledicam na morski ekosistem, ki si ga ljudje delimo s številnimi drugimi organizmi.
Vsi udeleženci so prejeli tudi plakate o morskih območjih Natura 2000.
V šolskem letu 2012/2013 smo sodelovali s 13 osnovnimi in 3 srednjimi obalnimi šolami. Za osnovne šole smo izvedli 14 predavanj, ki jih je poslušalo 295 učencev in 20 vodenih obiskov terena, ki se jih je udeležilo 372 osnovnošolcev. Predavanj za srednje šole se je udeležilo 53 dijakov, ekskurzij pa 57 dijakov. Z izobraževalnimi aktivnostmi nadaljujemo tudi v letošnjem šolskem letu, ko se posvečamo zlasti srednješolcem in univerzitetnim študentom.
Več vsebin:
PPT predstavitve in opis vsebin
Fotografije
avtorica prispevka: Bia Rakar